Nem találsz valamit az oldalon vagy a fórumon? Írd be ide:

Rólunk mondtátok: Kössz az útmutatókat! Jól jöttek! - Szilágyi Csaba

Szerelési tipp ajánló // Nézd meg ezeket is!

Akinek volt már cabrioja tudja, hogy mekkora feeling, de sok bosszúságot is okoz ha eltörik egy csúszka, megkopik a bowden, ledar...
A smart fortwo hűtővizét otthon is könnyedén és maradéktalanul le tudod engedni a rendszerből. A pontos lépéseket ebben az útmutatóban találod: 1. Hátul a jobb oldali...
Habár a smart szakirodalma szerint a váltóolaj nem tartozik a cserélendő folyadékok közé, elvileg az autó eg...
A smart fortwo 451 esetében már jobban jártak a tulajdonosok, mert a rendszámtábla világítást tartó...

Olajleeresztő csavar készítése

A project kivitelezése nem is lenne annyira bonyolult, csak a szükséges alkatrészek beszerzése igen időigényes. Mindenáron mágneses olajleeresztő csavart akartam, (Miért? Mert ez egyfajta előszűrőként működik, kevesebb fémszemcse jut a szűrőbe már.) de autósboltban ilyesmi felejtős, motoros boltok többsége nem tart, kivéve azokat, ahol van simsonhoz is alkatrész. S50 simson csavarja lett a befutó, elég széles, viszonylag rövid, tökéletes a smarthoz. Akkor elfelejtettem venni hozzávaló tömítőgyűrűt, gondoltam, hogy ez minden valamire való autósboltba lesz. Tévedtem. Elsőben egyáltalán nem volt, a másikban meg csak olyanok voltak, amik pont túl nagyon voltak, vagy éppen nem mentek rá. Reszelő segítségével igazítottam méretre.

Rá való anya beszerzése megint nem egyszerű, rendelésre tudtak csak hozni még a csavarboltban is, mert valami speckó menete van.

Harmadik nélkülözhetetlen kellék a tömítőpaszta. Ennek a beszerzése már gyerekjáték volt.

Szükséges eszközök tehát a következők:

- Olajleeresztő csavar és rá való anya
- Tömítőgyűrű
- Olaj és hőálló tömítőpaszta (Loctite 5910 Premium black silicone)
- Forrasztóapparát
- Gumi- és munkáskesztyű
- E8 (külső)torx hosszú szárral
- Törlőrongyok
- Fekete festék és ecset
- Lapos éles valami
- Fúró
- Védőszemüveg
- Zsír
- Olajfelfogó edény

Nehézség: hegesztés, és korlátozott összeszerelési idő miatt közepes.
Idő: 1 nap (ennyi idő alatt szárad meg a festék és ennyi idő alatt tutira megköt a paszta is)

Első lépésként ideális körülményeket kéne teremteni a munkához. Akna, megfelelő világítás… Az autó alá betekintve láthatjuk az olajteknőt.

Ha jól számoltam 14 torx csavar tartja a helyén, plusz a tömítés, mert gyárilag is pasztával rakták fel.